پارتیشن اداری

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری

مقدمه: پارتیشن اداری بیش‌ترین نقش را در رواج استفاده از انواع پارتیشن در دنیای مدرن امروزی داشته است. همان‌طور که پیش‌تر در مقاله‌ی پارتیشن از آغاز تا به امروز گفتیم، هدف اولیه از ساختن پارتیشن، حفظ تمرکز کارکنان و کارمندان موسسات و شرکت‌های مختلف و ادارات از مزاحمت‌های ناخواسته‌ی شنیداری یا دیداری بود. هم‌چنین استفاده از پارتیشن اداری از گذشته تاکنون، باعث ایجاد نوعی نظم و انضباط کاری شده و حس اعتماد به نفس کارکنان را نیز به طرز محسوسی افزایش داده است. از دیگر مزیت‌های استفاده از پارتیشن اداری می‌توان به ایجاد محیطی دکوراتیو، زیبا و هماهنگ اشاره کرد که باعث می‌شود محل کسب‌و‌کار یا شرکت شما به عنوان محلی دلپذیر درآمده و تصویر مثبتی از نام و خاطره‌ی شما در ذهن ارباب رجوع یا مشتریانتان باقی بماند. یکی دیگر از مزایای پارتیشن‌بندی در شرکت‎ها و ادارات، امکان ایجاد فضای چند کاربره و توزیع مجدد نیروی انسانی به طرزی سریع و راحت است که می‌تواند بسیار مفید واقع شود. هم‌چنین قسمت‌هایی از ادارات یا شرکت‌ها که به فعالیت‌های مشخص و تعیین‌شده‌ای اختصاص یافته‌اند، توسط قسمت‌های چوبی یا شیشه‌ای (سند بلاست) و یا پارتیشن متحرک و تاشو از یک‌دیگر جدا می‌شوند. پارتیشن اداری برای نخستین بار درسال 1967 توسط طراحان و ناظرینی به نام‌های "رابرت پِراپست"(Robert Propst) و "جورج نِلسون" (George Nelson) طراحی و تولید شد و به سرعت مورداستقبال جهانی قرار گرفت.

انواع پارتیشن اداری:

برخلاف تصور اکثر افراد، تولید و نصب انواع پارتیشن و از جمله پارتیشن اداری کار ساده‌ای نیست و نیز طریقه‌ی واحدی ندارد و بسته به شرایطِ استفاده و سلیقه‌ی استفاده‌کنندگان و بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای آن می‌تواند در انواع مختلف و به شیوه‌های متفاوتی ساخته و نصب شود. اما در یک بررسی کلی می‌توان گفت که  انواع پارتیشن اداری مانند توضیحات مقاله‌ی انواع پارتیشن بر حسب موارد زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

1-انواع پارتیشن اداری با توجه به ساختار:

الف- پارتیشن تک ‌جداره اداری: این نوع از پارتیشن با وجود کاربردی بودنش دارای نقاط ضعفی مانند عایق نبودن و لرزش ناشی از استهلاک می‌باشد، اما پارتیشن تک جداره اداری هنوز کاربردهای خاص خود را داراست و از لحاظ قیمت نیز ارزان‌تر از پارتیشن دو جداره می‌باشد.

ب-پارتیشن دو ‌جداره اداری: اصلی‌ترین معضل این نوع از پارتیشن‌ها (و نیز پارتیشن‌های اداری سه‌جداره) قیمت بالای آن‌ها‌ست اما عایق بوده و دارای کیفیت، دوام و نمای مناسبی هستند.بدیهی است که ساختارهای تک، دو و سه جداره با اکثر ماتریال‌هایی که در ساخت پارتیشن و از جمله پارتیشن‌های اداری به کار می‌رود قابل اجراست مانند: پارتیشن تک جداره متشکل از فریم و جداره‌های "ام دی اف"    (MDF)آلمینیوم، "یو پی وی سی" (UPVC) و شیشه‌ای.

2-انواع پارتیشن اداری باتوجه به جنس به کار رفته (ماتریال)

الف-پارتیشن تک جداره: هنوز هم به خاطر سهولت جا‌به‌جایی و قیمت مناسب‌تر مورد استقبال برخی از شرکت‌ها و موسسات قرار می‌گیرد. پارتیشن تک جداره اداری از ماتریال‌هایی مانند فریم و شیشه‌های مختلف 6 میلی‌متری و "ام دی اف" (MDF)، آلومینویم و "یو پی وی سی" (PVC)ساخته می‌شود. پارتیشن تک جداره اداری از نوع دو جداره‌ی آن ارزان‌تر است. انتخاب پارتیشن تک جداره اداری بستگی مستقیم به محل استفاده و نوع کاربری مورد نیاز دارد.

ب-پارتیشن دو جداره اداری: انواع آن از "ام دی اف" (MDF) و شیشه‌های دوجداره است که مابین آن‌ها پرده‌کرکره‌های خاصی (از جمله پرده‌های ولومی) قرار داده می‌شوند.

پارتیشن دو جداره "ام دی اف" (MDF) با ایستایی، مقاومت و عایق‌بندی حرارتی و صوتی دارای تنوع رنگ و طرح است و قابلیت تغییر بعدیِ طول پارتیشن را داراست، لازمه‌ی نصب این نوع از پارتیشن‌ها استفاده از "ام دی اف" (MDF) و اتصالات استاندارد و با کیفیت بالا می‌باشد. نوع بلند آن برای اتاق‌های مدیریت و مالی و نوع کوتاه آن برای اتاق‌های کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای عایق‌بندی بیش‌تر می‌توان در حدفاصل جداره‌ها از "فوم سایلنت"، "یونولیت" "پشم سنگ" و یا ابر استفاده کرد. برای افزایش خاصیت عایق بودن در آن‌ها از روکش چرم و "لمسه‌دوزی" نیز استفاده می‌کنند. هم‌چنین پارتیشن دو جداره اداری از جنس آلومینیوم، "یو پی وی سی" (UPVC) و شیشه‌ای نیز ساخته می‌شود که هر یک از آن‌ها برای خود مزایا و معایبی دارند. به عنوان مثال پارتیشن دو جداره اداری "ام دی اف" (MDF) با وجود تمام مزایای ذکرشده گران قیمت است و نوع ثابت آن برای شرکت‌ها در صورت جا به جایی زیان‌آور و مستلزم صرف هزینه‌ی گزاف دوباره خواهد بود. مگر این که قابل جا به جایی و به اصطلاح "مدولار" باشد، که هزینه‌ی بالاتری نیز خواهد داشت. پارتیشن دو جداره اداری آلومینیومی با وجود مقاومت بالای خود، از جنبه‌ی رگلاژ درب‌ها معمولاً دچار مشکل می‌شود و گاهی نیز مشکل لرزش در هنگام باز و بسته کردن محکم درب‌ها را دارد. تنوع رنگ هم در نوع آلومینیومی محدود است.

پارتیشن دو جداره اداری "یو پی وی سی" (UPVC) از جنبه‌ی ‌عایق حرارتی و صوتی قوی بوده اما جلوه‌ی چندان جالبی برای محیط‌های اداری ندارد زیرا  به بینندگان بیش‌تر حسِ ماتریال پنجره را می‌دهد!

پارتیشن دو جداره اداری شیشه‌ای، مزایایی مانند نمای مدرن و امکان استفاده از نور طبیعی را داراست اما مسئله‌ی حفظ حریم خصوصی یکی از بزرگ‌ترین ایرادهای آن حتی در مورد شیشه‌های مات یا "سندبلاست"است و در بعضی مکان‌ها نیز امکان اجرای آن وجود ندارد یا توام با ریسک هر چند ضعیفِ شکنندگی می‌باشد. البته شیشه سیکوریت در صورت شکستن به صورت پودر به زمین می‌ریزد و خطر کم‌تری دارد.

پارتیشن شیشه‌ای اداری می‌تواند به صورت ساده، تک جداره، دو جداره و کرکره سوئدی و نیز باشیشه "سندبلاست" باشد، اما توجه داشته باشید که اصولاً به دلایل ایمنی میز و صندلی را نباید چسبیده یا نزدیک  پارتیشن شیشه‌ای قرار داد. نوع کوتاه پارتیشن شیشه‌ای عایق صدا نیست. لازم است که برای پارتیشن اداری شیشه‌ای پاخور در نظر گرفته شود تا احتمال شکستنش کم‌تر شود.

انواع پارتیشن اداری با توجه به قیمت:

نوع دیگری از تقسیم‌بندی غیر رسمی در این مورد، تقسیم‌بندی برحسب قیمت است. قیمت پارتیشن‌های اداری بر حسب تک جداره یا چند جداره بودن و نوع ماتریال و اجرای آن متفاوت است.

صرف هزینه‌ی زیاد در هنگام خرید و اجرای آن باز می‌دارد و در صورت تغییر مکان شرکتتان نیز صرفه‌جویی بزرگی را برایتان در بر خواهد داشت، زیرا اکثر پارتیشن‌های ثابت فاقد قابلیت انتقال هستند.
 برای کسب اطلاعات بیش‌تر  در مورد پارتیشن اداری متحرک و تاشو می‌توانید با شماره تماس‌های درج شده در وب‌سایت "ونوس لیزر" تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت فرمایید.

بهترین طرح پارتیشن‌بندی اداری کدام است؟

در قسمت پایانی این مقاله به توصیه‌های زیر در مورد طرز پارتیشن‌بندی اداری توجه فرمایید:

1- برای پارتیشن‌بندی شرکت یا موسسه‌ی خود ابتدا باید تعداد کارکنان را در زمان حال و نیز آینده در نظر بگیرید.
2- سپس بخش‌های مورد نیاز شرکت خود را مشخص نمایید.
3-در مرحله‌‌ی سوم تعیین کنید که کدام یک از این بخش‌های اداری باید حتماً از دیگر بخش‌هامجزا باشند. (بر حسب شرایط شرکت یا موسسه، معمولاً مدیریت، حسابداری، فروش و اتاق جلسات مجزا هستند)
4-بخش‌هایی را که باید دید داشته باشند و بخش‌هایی که باید فاقد دید باشند را مشخص کنید. به عنوان مثال در قسمت اطلاعات و پاسخ‌گوییِ یک اداره، از پارتیشن کوتاه استفاده می‌شود.
برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان در سایر موارد با "ونوس لیزر" تماس بگیرید.

مجموع رتبه (0)

0 از 5 ستاره

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

Location

اشتراک
امتیاز این آیتم :
0
  • اولین نظر را شما بدهید

تماس با ما

  • تهران ، خیابان انقلاب ، پل چوبی ، خیابان سپاه شمالی

    نبش کوچه فروردین،پلاک 60، واحد13

  • 40 35 68 77 (021)

  • info@venus-laser.com

ساعت کاری

  • شنبه تا چهارشنبه ...... 9 صبح تا 6 شب

    پنج شنبه ...... 9صبح تا 1 بعداظهر